Ezért ne aludjunk ventilátorral éjszaka

Ezért ne aludjunk ventilátorral éjszaka

A kánikula egyik legkellemetlenebb mellékhatása az éjszakai álmatlanság. Testünk felhevült állapotban nem igazán képes gyorsan el, de legfőképpen mélyen aludni. Sokan ezt a problémát azzal próbálják megoldani, hogy egyszerűen éjszakára is bekapcsolják a hűsítő ventiket. Ennek vannak előnyei és hátrányai, amiről mindenképpen érdemes tudni. 

Szakértők szerint az alváshoz tökéletes külső hőmérséklet 16, és 18 fok között van. Sokan úgy próbálják ezeket a körülményeket előállítani, hogy lefekvéskor magukra irányítják a ventillátort és szépen álomba szenderülnek. Már ha sikerül nekik, ugyanis ez a megoldás akár nemcsak, hogy ébren is tarthat bennünket, hanem szabályszerűen meg is betegíthet.

A ventilátor lapátjai ugyanis nem csak a hideg levegőt terítik a szobában, hanem az azokon “megpihent”, és a lakásban száldogáló port, polleneket is.

A levegőben szálldogáló, ránk irányított szemcsék könnyen okozhatnak allergiás reakciókat, illetve szárazságérzetet, asztmás rohamot, arcüreg problémákat, izomfájdalmat. Tehát azok, akik allergiásak, asztmásak, vagy szénanáthától szenvednek, jobb éjszakára kikapcsolva hagyni a ventilátorokat. Mindemellett, a ventik egyes esetekben kiszárítják a szájakat és a szemeket.

Helyette érdemes több hideg vizet fogyasztani, kerülni az alkoholt és a kávét, valamint ágynemű huzatunkat is érdemes lecserélni gyapjúra. Valamint jó, ha nap közben besötétítjük a lakásunkat, meggátolva ezzel azt, hogy a nap sugarai felmelegítsék a szobáinkat.

Ugyanakkor az éjszakára bekapcsolva hagyott eszköznek vannak ám pozitív hatásai is. Például “fehér zajt” generál, ami elnyomja, vagy kiegyenlíti a horkoló párunkat, rokonunkat, szobatársunkat, vagy a hangosabb szomszédokat. Ez egyértelműen segít elaludni akkor, amikor az éberségünk okai igazából más emberek.

(Metro)